Så fungerar det:

1

Välj presentkort
Välj mellan 100-tals butiker & upplevelser

2

Skicka presentkortet
Leverering på några sekunder via e-mail eller SMS

3

Inlös presentkortet
Inlös presentkortet i butiken eller på webshoppen

 

Lojalitetsprogram

Saknar du den perfekta presentlösningen? Oroa dig inte, du har kommit helt rätt! Här hittar du presentlösningar till alla tänkbara tillställningar.

 

 

 

 Gratis företagskonto – 24/7
 Leverering via SMS, mail eller post
 Betala via faktura eller kreditkort
 100-tals kända varumärken 

 

Skapa ett företagskonto

 eller  Beställ utan företagskonto

 

Skicka till 1 person eller 500 personer samtidigt

 

1. Välj mottagare

Skicka till en eller flera mottagare samtidigt

2. Välj presentkort

100-tals kända butiker, webshoppar & upplevelser att välja mellan

 

3. Skicka presentkort

Gör det personligt och skicka sedan via SMS, E-mail eller post

 

Ett urval av våra presentkort till kända varumärken

Få tillgång till över 100 kända butikskedjor, webshoppar och upplevelser via företagets egna inloggning. Vi erbjuder också vårt populära Lyxpresentkort, där mottagaren själv får välja, vad presentkortet ska användas till.



paradis
zalando
matas
the body shop
saxo
sunset

Fördelar med att använda presentkort för att få lojala kunder

 

Attraktiva rabattavtal
 Inga avgifter (överhuvud taget)
 Order & beställningshistorik
Leverering via SMS, mail eller post
Beställ och skicka på några få sekunder
Personliga presentkort

 

Är du på jakt efter det (perfekta) lojalitetsprogrammet?

untitled-design-12-.png

Använd vårt populära Lyxpresentkort för att få lojala kunder.

Skaffa fler lojala kunder genom att använda vårt Lyxpresentkort. Använd Lyxpresentkortet för att belöna kunder som handlat hos er flera gånger. Visa uppskattning till era återkommande kunder genom incitament och stick ut bland era konkurrenter.

 Få 100% valfrihet – Beställ Lyxpresentkortet här 

skaermbillede-2017-01-12-21.28.59.png

Så skaffar ni fler lojala kunder

Saknar ni inspiration till hur ni kan få fler lojala kunder? Vi har nämligen skrivit ett (väldigt) bra blogginlägg där vi fördjupar oss i hur ni kan uppnå fler lojala kunder. Blogginlägget ger dig svar på hur ni kan få fler lojala och glada kunder.

 Du kan läsa guiden här 

untitled-design-13-.png

Vi är på plats i hela Skandinavien

Vi säljer presentkort i Danmark, Norge, Sverige och Finland. Så vill du använda företagspresenter i flera länder, så kan vi hjälpa dig med det.

 Maila oss här eller ring oss på tlf:+46 10 888 66 01

Vi har många glada företagskunder i hela Skandinavien

Vi har ett stort utbud av välkända kunder, som använder vår presentkortslösning vardagligt, baserat på bl.a. tidsbesparingen. Genom företagets egna inloggning, API, samt whitelabel integration, kan vi erbjuda automatiserade processer som passar alla tänkbara situationer.

 

3
eovendo
telenor
danske spil
boxer
bet25

 

Skapa företagskonto

 eller  Beställ utan företagskonto

 

Nedanför kan du läsa mer om vad vi kan erbjuda

 

Fördelen med starka relationer till sina kunder

Det är viktigt för företag att bygga upp en stark relation med sina kunder. På Huuray.se har vi därför tagit fram några förslag, på hur ni som företag, får fler lojala kunder. För att lyckas med lojala kunder, gäller det att få varje enskild kund att känna sig speciell, och ge kunden någonting som bara ”speciella” kunder får. Upplevelsen som ni ger er kund, ska vara relevant för kunden, eftersom det är upplevelsen som ska se till att kunden blir en lojal kund. Lojalitet är nämligen någonting som ett företag måste göra sig förtjänt av. Det är dock mödan värd då det finns många fördelar med lojala kunder. Nedanför har vi listat upp några.

En undersökning från Bain og Company visar att:

  • Lojala kunder spenderar upp till 70% mer pengar, varje gång de shoppar
  • Lojala kunder besöker butiker, som de är medlemmar i, 3 gånger så ofta som andra butiker
  • Efter 10 genomförda köp, har en lojal kund rekommenderat dig till 7 potentiella kunder

 

Utifrån dessa uppgifter kan man se, att när ni får fler lojala kunder, kommer er omsättning att öka, då kunderna kommer handla hos er framför era konkurrenter. Detta grundar sig i att kunderna har byggt upp ett förtroende till ert företag. Med fler lojala kunder, vill det skapa större ”brand awareness”, då lojala kunder efter 10 genomförda köp hos er, har rekommenderat er till 7 nya potentiella kunder.  

 

Därför är det viktigt för företag att få lojala kunder. Dagens konsumenter blir bombarderade med ny information och nya erbjudanden. Konsumenterna får alltså hela tiden kännedom om nya produkter och nya konkurrenter. För att bygga upp starka relationer till era kunder, så att de vänder tillbaka till just er, så ska ni se till att kommunikationen är tydlig och relevant för kunderna. Ni kan kommunicera digitalt eller fysiskt med era kunder, via flera olika kanaler. Det viktigaste är, att ni sänder rätt budskap till den rätta målgruppen, på exakt rätt tidpunkt, genom den kanal era kunder själva väljer.

Få fler lojala kunder 

Det finns flera alternativ att uppnå lojala kunder på. Ett av alternativen, kan vara att etablera ett attraktivt lojalitetsprogram eller en medlemsklubb, för era kunder. Många konsumenter har tyvärr en negativ syn på lojalitetsprogram. De tycker ofta, att dessa program inte ger någonting tillbaka, eller att de inte fungerar på alla de plattformar som kunden vill handla på. Detta är en uppfattning som det ska ändras på. Ett fungerande belöningssystem bidrar till fler glada och lojala kunder.

Ett lojalitetsprogram ska vara utformat till att belöna kunder. Kunder som antingen köper hos er, eller på ett eller annat sätt gör någonting positivt för ert företag.

 

Belöningarna ska vara någonting värdefullt för kunden. Det kan t.ex vara:

  • Speciella erbjudanden
  • Tillgång till REA/utförsäljningar, före alla andra kunder
  • Inbjudningar till kundevent

 

Ni kan också använda presentkort till att locka tillbaka kunder, som inte handlat hos er under en längre period. Använd då presentkort som incitament, för att få dem tillbaka till butiken.

 

När ni skickar en belöning till en kund, är det viktigt att ni samtidigt skickar med en personlig hälsning. Det ger kunden ett mervärde, att ni visar att ni bryr er om era kunder genom att t.ex. skriva ett personligt meddelande.  

Recension:

”Vi använder Huuray.se’s olika API-lösningar, för att kunna erbjuda våra kunder 100-tals olika presentkort med rabatt i vår förmånsklubb – det fungerar perfekt!” Charlotte Larsson, Oister 5/5 stjärnor










 

 

 Få glada och lojala medarbetare

 

För att få fler glada och lojala medarbetare, kan en idé vara, att införa ett bonusprogram. Presentkort är då en smart premie till bonusprogrammet, då de är både uppskattade och enkla att hantera. Presentkort kan laddas med olika värden och mottagaren vill med säkerhet bli glad för presentkortet, då mottagaren kan använda det till någonting som han/hon önskar sig.

 

Till detta är också Lyxpresentkortet en perfekt premie. Lyxpresentkortet kan skickas digitalt, så mottagaren kommer få presentkortet inom några minuter efter det skickats. Eftersom presentkortet är digitalt så tillkommer inga avgifter. Vårt Lyxpresentkort fungerar till 100-tals butiker, varumärken och upplevelser. Vi tror därför det finns någonting för alla. Klicka här för att läsa mer om vårt Lyxpresentkort.

 

Detta är en ytterst flexibel lösning som också kan användas i samband med t.ex. säljtävlingar. Om en säljare har sålt en vara till en kund, så kan ni enkelt belöna denne med ett presentkort, direkt till säljarens mobil.

 

Genom att använda Lyxpresentkort från Huuray.se så slipper ni att springa runt och köpa massor av olika presenter, som dessutom tar upp plats hos er. Med ett bonusprogram där premien är presentkort, sparar ni både plats och tid, då ni slipper att hitta premier som skal passar alla.

Hela bonusprogrammet kan styras direkt från egen ficka. Presentkort kan därför användas som en lojalitetslösning. Genom att belöna era lojala kunder med presentkort, får presentkorten en helt ny funktion.

 

Det kan vara så, att en kund handlat hos er 5–10 gånger. Ni kan då skicka ett presentkort till kunden. Det är ett lysande sätt att belöna er lojala kund på, som kunden också vill få glädje av. Detta är ett exempel på hur ni kan visa uppskattning till era lojala kunder. Kan kunden dessutom dela presentkortet med familj eller vänner, vill detta öka värdet ytterligare. Detta är en parameter där ni kan konkurrera mot era konkurrenter.

 

Lojalitetsprogam hjälper er att skaffa ännu fler lojala kunder, medan bonusprogram hjälper till att motivera och engagera fler medarbetare. Följande åtgärder skapar lojala kunder och ser till att kunderna vänder tillbaka till ert företag igen. Åtgärderna kommer också bidra till fler glada, motiverade och engagerade medarbetare.

 

 

 

 

Relaterade artiklar

  • Julklappar till anställda, läs mer här
  • Se alla våra presentidéer till företag här
  • Kund-presenter
  • Julklappsidéer til medarbetare - 151 idéer

Kontakta oss idag - och få ett erbjudande på julklappar till dina anställda, samarbetspartners och kunder. 

+46 10 888 66 01 (Öppningstider: 10-12 - 13-15)
E-mail: hello@huuray.se
Ska ni använda presenter i andra länder? Läs mer här.